ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK, KUALITAS PELAYANAN DAN KEPERCAYAAN NASABAH KPR TERHADAP KEPUASAN NASABAH KPR DI BANK TABUNGAN NEGARA TBK CABANG SEMARANG
Keywords:
Product Quality, Service Quality, Trust, Customer SatisfactionAbstract
This study aims to analyze the influence of product quality, service quality, and trust on customer satisfaction KPR Bank BTN Semarang Branch simultaneously and partially. The data was obtained through the questionnaire method with 100 respondents from Bank BTN KPR Semarang branch. The data analysis model is the Multiple Linear Analysis Model, with data analysis techniques using the F Test, Statistical Test t, and Test the Coefficient of Determination (Adjusted R2). The results showed that the variables of product quality, service quality and trust simultaneously had a significant effect on customer satisfaction for KPR Bank BTN Semarang Branch. The results of the study partially show that trust has an effect on customer satisfaction for KPR Bank BTN Semarang Branch, but product quality and service quality have no significant effect on customer satisfaction for KPR Bank BTN Semarang Branch.
References
Andriyani, M., & Ardianto, R. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bank. Ekomabis: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(02), 133–140.
Aryani, P., Wardani, S., & Utama, R. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bsi (Studi Pada Dosen Universitas Muhammadiyah Aceh). Jurnal Ekonomi Islam Dan Perbankan Syariah. 3(1).
Assiddiq, & Akbar, A. (2021). Pengaruh Kepercayaan,Kemudahan Dan Kulitas Informasi Terhadap Keputusan Pembelian. Tugas Akhir. Bandung: Jurusan Ekonomi Dan Bisnis Universitas Komunikasi Indonesia .
Ayuningtyas, K. A., & Siregar, S. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Nasabah (Studi Pada Bank Mandiri Cabang Alam Sutera Tangerang). Jurnal Manajemen, 11(1), 63–76.
Azizah, S. N., Awiya, M. I., Ningsih, W. D., Firdaus, A. A., & Mahendra, I. G. N. A. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Bca Syariah. Jurnal Anfa, 1(2)
Chairunissa, M. (2021). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Nasabah Pt Btn Cabang Semarang. Tugas Akhir. Semarang: Jurusan Akuntansi Politeknik Negeri Semarang.
Chasun, & Anugraheni, S. D. (2019). Pengaruh Brand Image Dan Brand Trust Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Zoya Lamongan. Tugas Akhir. Universitas Muhammadiyah Surabaya.
Gaspersz. (2008). Dimensi Kualitas Produk.
Hamzah, Z., & Purwati, A. A. (2019). The Effect Of Service Quality On Customer Satisfaction Of Sharia Banking. Costing: Journal Of Economic, Business And Accounting, 3, 98–105.
Mandiri, A., Yanto, E., & Metekohy, E. (2021). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Nasabah Dalam Menggunakan Bri Mobile (Brimo). Account, 8(1), 1423–1430. Jurnal Akuntansi, Keuangan Dan Perbankan. Politeknik Negeri Jakarta.
Saputra, R. Ben, & Alwie, A. Purwanti. (2015). Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Pada Pt . Bank Riau Kepri Cabang Siak. Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Pada Pt. Bank Kepri Cabang Siak, Jurnal Tepak Manajemen Bisnis Vii(2), 285–294.
Setyo, P. E. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen “Best Autoworks.” Performa: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 1(6), 755–764.
Syafarudin, A. (2021). The Effect Of Product Quality On Customer Satisfaction Implications On Customer Loyalty In The Era Covid-19. Ilomata International Journal Of Tax And Accounting, 2(1), 71–83.
Ulya, N. H., Soemarso, E. D., & Kodir, M. A. (2020). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Kepercayaan Terhadap Minat Menabung Pada Pt Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Semarang. Keunis, 8(1), 21.
Usmar Joko. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Bni Syariah Cabang Pekanbaru. Suparyanto Dan Rosad (2015, 5(3), 248–253. Skipsi. Pekanbaru: Fakultas Ekonomi Dan Ilmu Sosial Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim.
Utama, A. P., & Murti, T. R. (2021). Kepuasan Nasabah Sebagai Mediator Pengaruh Kepercayaan Terhadap Loyalitas Nasabah. Jurnal Ikra-Ith Ekonomika, 4(2), 79–86.
Zikri, A., & Harahap, M. I. (2019). Analisis Kualitas Pelayanan Pengiriman Barang Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Pt Pos Indonesia Regional I Sumatera. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (Jikem), 1alwi(1), 129–138.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Shanda Hamidah Athalla Sri, Aris Sunindyo, Septian Yudha Kusuma

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.