PENGARUH KUALITAS PRODUK, KUALITAS LAYANAN, DAN KEPERCAYAAN TERHADAP KEPUASAN NASABAH PENGGUNA BRI MOBILE (BRIMO) KOTA SEMARANG
Keywords:
Product Quality, Service Quality, Trust, Customer SatisfactionAbstract
This study aims to analyze the effect of product quality, service quality, and trust on customer satisfaction of BRI Mobile (BRImo) users in Semarang City simultaneously and partially. Data collected through a questionnaire method on 100 respondents who are BRImo users in Semarang City. The analysis model uses the F test, t test and the Coefficient of Determination Test (R2). The results show that partial product quality, partial service quality, and partial trust have a significant effect on customer satisfaction of BRImo users in Semarang City. Simultaneously product quality, service quality, and trust have a significant effect on customer satisfaction of BRImo users in Semarang city.
References
Andriyani, M., & Ardianto, R. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bank. EKOMABIS: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(02), 133–140. https://doi.org/10.37366/ekomabis.v1i02.73
Bri. (2024). BRI. 2024. bri.co.id
Darno, D., Yanthy, S., & Yosepha, Y. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Tokopedia Di Jakarta Timur. JIMEN Jurnal Inovatif Mahasiswa Manajemen, 3(1), 39–50. https://jom.universitassuryadarma.ac.id/index.php/jimen/article/view/108
Gusmana, B. Y. G., & Gunanto, E. Y. A. (2020). PENGARUH KEMUDAHAN, KEAMANAN, LAYANAN, DAN KEPERCAYAAN TERHADAP KEPUASAN NASABAH DALAM MENGGUNAKAN MOBILE BANKING PERBANKAN SYARIAH KOTA SEMARANG. UNSPECIFIED, 34(109 SE), 173–185. http://so05.tci-thaijo.org/index.php/DPUSuthiparithatJournal/article/view/242303
Hartanto, A., & Andreani, F. (2019). PENGARUH KUALITAS PRODUK, KUALITAS LAYANAN, DAN LINGKUNGAN FISIK TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN MELALUI KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL MEDIASI DI DE MANDAILING CAFE SURABAYA. Agora, 7(1).
Hasyim, Zuhra, I., Septi, A. J., & Dabutar, A. R. (2023). PENGARUH KUALITAS LAYANAN BRI MOBILE TERHADAP KEPUASAN NASABAH ( STUDI PENGGUNA BRI MOBILE DI FAKULTAS. 8(30), 764–778.
Kasengkang, D., Moniharapon, S., & Mandagie, Y. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Layanan Bri Mobile (Brimo) Terhadap Kepuasan Nasabah Bri Unit Tumpaan. Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 11(1), 1075–1084. https://doi.org/10.35794/emba.v11i1.46860
Kuncoro, M. (2007). Metode Kuantitatif Teori dan Aplikasi Untuk Bisnis dan Ekonomi.
Rininda, B. P., Nurmalina, R., & Diayanti, I. (2023). PENGARUH KUALITAS LAYANAN MOBILE BANKING TERHADAP KEPUASAN NASABAH PT. BANK RAKYAT INDONESIA.
Sahir, S. (2022). Metodologi Penelitian.
Sarbunan, T. S., Montolalu, J., & Tumbel, T. M. (2015). Analisa Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Pt Bank Btpn Kanca Manado. Jurnal Administrasi Publik UNSRAT, 1–14.
Shafira, A. S., Aris Sunindyo, & Septian Yudha Kusuma. (2023). Pengaruh Kemudahan, Keamanan, Manfaat, Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Nasabah Dalam Menggunakan Brimo Di Kota Semarang. Jurnal Ilmiah Research and Development Student, 1(2), 62–74. https://doi.org/10.59024/jis.v1i2.318
Uopmabin, R. R., & Supriyadi, M. (2023). Analisis Pengaruh Fitur-Fitur Pada Layanan BRIMobile Terhadap Kepuasan Nasabah ( Studi Pada Pengguna Brimo Di Daerah Istimewa Yogyakarta). E B B A N K Vol. 13, No. 1, Juli 2023 Halaman : 007 – 014 ©, 7–14.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Fajar Putra Prayoga, Nina Woelan Soebroto, Mirasanti Wahyuni

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.